Romaprojekt

Az Alkalmazott Oktatástan tanulási módszertana és munkafüzetei kiválóra vizsgáztak hátrányos helyzetű fiatalokon és gyerekeken is. De álljon itt a projektben részt vevő osztályfőnök írása.

„A 100%-ban roma etnikumú tanulókból álló helyi általános iskolában tanítok, immár 10. tanéve. A 2012/2013-as tanévben megkaptam az akkori 8.a osztályt mint osztályfőnök. Nem mondhatnám, hogy „mintaosztály” lettek volna sem magatartás, sem pedig a tanulás terén.

Tavasszal megismerkedtünk az Alkalmazott Oktatástannal, megbeszéltük, hogy a gyerekek az én segítségemmel végigcsinálják a Tudáskulcs programot.

A gyerekek nagyon könnyen kezelték ezeket a feladatokat, mivel szerintem ez TÉNYLEG NEKIK van megírva. 2,5 hónap alatt vettük át a munkafüzeteket, ami elég intenzíven történt, szinte minden délután dolgoztunk.

De elképesztő eredmények mutatkoztak meg a füzetek befejeztével.

Először is: SENKI NEM BUKOTT MEG! Ami azért nagy szó, mert azt el kell mondanom, hogy jó néhány gyerek az osztályban valamilyen tanulási zavarral küszködött, fejlesztő foglalkozásaik is voltak, és nem tartoztak éppen az élmezőnybe.

De az nem volt elég, hogy senki nem bukott meg. De nem is rontott SENKI! De még ez sem elég! Az osztály 80-85 %-a javított a félévi tanulmányi átlagához képest! Nem is akárhogy!  Itt nem 1-2 tantárgyi javításra kell gondolni. Volt, aki egy egész jegyet javított, és többen 5, 6, 7 tizedeket. EZ AZ EREDMÉNY, kérem szépen!

Ezek a gyerekek most már középiskolásak. Hogyan teljesítenek most? Nagyon jól teljesítenek! Az elmúlt évekhez képest, megkockáztatom, hogy a legjobban! 85-90 %-os eredmények, 4-es és 5-ös jegyek, osztályelsők néhányan valamelyik tantárgyból, ami azért nagyon ritkán fordul elő egy helyi gyerekkel.

Azt, hogy így teljesítettek, illetve a többségük teljesít most is, nagy részben köszönhetik a gyerekek annak, hogy megismerkedtek a munkafüzetekkel, megtanultak kérdezni, megtanultak érthetőbben, jól kommunikálni egymással, azóta jobban ki tudják fejezni magukat. Ezek a munkafüzetek – kerüljön bármilyen képességű gyerekhez – mindenképpen fejleszteni fogják a gyereket, hiszen úgy vannak összeállítva.

Tiszta szívből ajánlom mindenkinek!

Ezek a gyerekek most „CSODÁT” készülnek tenni, amit ha nem lettek volna ezek a munkafüzetek, talán soha nem tudtak volna végrehajtani.  Szívesen adom ajánlásom ezeknek a munkafüzeteknek a használatához, senki nem bánja meg, az biztos, mert: CSAK NYERNI LEHET VELE MINDENKÉPPEN, VESZÍTENI EGYÁLTALÁN NEM!”

M. József osztályfőnök

 

Oszd meg!