Otthoni tanulás a gyerekkel: a szükséges rossz

Készítettünk egy gyors felmérést szülői körben, ahol is a válaszolók 70 százaléka azt írta, hogy szükség van arra, hogy iskolán kívül a gyermek külön segítséget kapjon a tanulásban.

Ez a feladat pedig (a válaszolók 90 százalékánál) a szülőre hárul.

Tehát adott a helyzet, hogy az iskolában töltött idő nem elég arra, hogy a gyermek elsajátítsa az anyagot, és emellett otthon nem tudja egyedül elkészíteni a házi feladatát és/vagy egyedül megtanulni az adott leckét.

Tehát segítséget igényel a szülőktől.

Sajnos, az iskolarendszeren, a tananyag államilag megszabott mennyiségén és minőségén nem tudunk változtatni. De valamit mégis kell kezdenünk vele.

Ez alapvetően egy kellemetlen szituáció

Ugyanis a gyerek is fáradt és a szülő is. A gyerek azért, mert letanulta a napi 6-8 óráját, a szülő pedig azért, mert ledolgozta a napi 8 óráját.

A gyereknek (joggal) nem fűlik a foga ahhoz, hogy otthon is „dolgozzon”, és hát a szülőnek sem. Így a szülő is feszült némileg és persze a gyermek is.

Már az elején mindketten utálják az egészet.

Mindketten megérdemelnének egy kis pihenést, de nem tehetik meg, mivel tanulniuk kell.

Ebből az alaphelyzetből kell kihozni a legtöbbet…

Le a kalappal minden gyermek és szülő előtt, aki ezt tudja csinálni hosszabb távon.

De mi is a baj ezzel?

A legfőbb probléma ezzel a fenti alaphelyzeten kívül az, hogy a szülő nem pedagógus. És valljuk meg: ha egy pedagógusnak nem volt elég az aznapi 1-2 tanítási óra arra, hogy megértesse és megtanultassa a gyermekkel napi anyagot, a szülőnek (képzettség híján) mekkora esélye van erre? Arról nem is beszélve, hogy sokszor nem csupán egy tantárgyról van szó.

Vajon az esetek hány százalékában lesz az otthoni tanulásból egy hatékony munka, és hány százalékban csak hiszti és veszekedés?

Sajnos, jelen iskolarendszerünk mellett sokszor elkerülhetetlen az, hogy egy szülő segítsen otthon a gyermekének a tanulásban.

És ha történetesen nem képzett és tapasztalt pedagógus, nehézségei lesznek abban, hogy gyermekét oktassa.

Ehhez tudunk egy kis segítséget adni.

Gyere el tanulásmódszertani tanfolyamunkra és hozd el gyermeked is!

A tanfolyamon megtanulod, hogy:

  • mik a tanulás alapvető buktatói
  • melyek a tünetei, hogyan ismered fel
  • hogyan tudod kezelni az egyes okokat
  • hogyan tudod kicsit élvezetesebbé tenni a tanulást.

Miért fontos, hogy mindketten jöjjetek?

Ha a szülő nem érti meg a módszertan alapját és a tanulás buktatóit, nem fog tudni sikerrel segíteni. Ha pedig a gyerek nem érti meg, mire kell figyelnie, nem lesz együttműködő illetve nem fog tudni később önállóan haladni.

Mit mondtak azok, akik már jártak nálunk?

El tudok juttatni egy gyermeket oda, hogy mindent képes megtanulni, ezáltal sikerélménye lesz és visszatér a munkakedve. (Földesné Keresztes Mariann, Haladó korrepetitori eszközök)

Nekem a tanári magyarázat az iskolában sokszor unalmas volt / kevés volt és ez a tanfolyam segített abban, hogy akár magamnak is érdekessé tudom varázsolni a tananyagot. (Pál Balázs, Hogyan tanuld meg?)

Megértettem, hogy a magamon tapasztalt „jelek” mit takarnak, és hogy több kapcsolatuk van a tanulással, mint hittem (régen). Fel tudom ismerni ezeket magamon, tudom kezelni őket. (Pál Ádám, Tanulási készségek az élethez)

  1. Hogyan tanuld meg? (kb. 12-15 éves korosztálynak)
  2. Tanulási képességek javítása (16 éves kortól)
  3. Haladó korrepetitori eszközök (tanároknak, korrepetitoroknak, szülőknek)
    A tanfolyamok részleteit a nevükre kattintva érheted el.

Kérdésed van? Egyedi megoldásra lenne szükséged? Keress minket!

Alkalmazott Oktatástan Magyarország
Telekesi Edit
70/627-5516
telekesi.edit@apshun.hu

Egyéb tanfolyamaink: gyermek és felnőtt kommunikációs tanfolyam; gyereknevelés.

Oszd meg!